kr-nieuws.be

Gold fever in de KIOSK

© foto krnieuws / JVGK

Gold fever in de KIOSK


De Kortrijkse verlichtingsproducent Wever & Ducré zet de najaarsperiode in met ‘a touch of gold’. In de KIOSK van Designregio Kortrijk presenteren ze hun MIRRO lichtcollectie in samenwerking met de interieurarchitecten van COBRAS.

 

Het Kortrijkse Wever & Ducré is een klinkende naam in verlichtingsland. Het merk maakt sinds 2011 deel uit van de Oostenrijkse multinational XAL,maar hun activiteiten zijn gecentraliseerd in Kortrijk (voorlopig nog op twee locaties). In de KIOSK op de Graanmarkt in Kortrijk presenteren ze komende maand hun gouden MIRRO collectie.

 

De productlijn MIRRO is ontworpen door 13&9 DESIGN uit Oostenrijk. Het ontwerpbureau zet de mens steeds centraal en wil een connectie creëren tussen product en gebruiker. MIRRO bestaat dan ook uit een spiegelend oppervlak die zorgt voor een relatie tussen gebruiker, product en licht. De glinsterende en cirkelvormige armatuur laat elke ruimte in een warm en uitnodigend licht baden. In de collectie zijn zowel wand-, plafond-, pendel-, tafel- en vloerarmaturen beschikbaar.

 

Het concept voor de KIOSK is ontwikkeld door Cobras interieurarchitecten uit Heule. Cobras, met founder Jelle Vandecasteele, is gekend om hun rock & roll stijl en dus een ideale match voor Wever & Ducré. Cobras zet vooral in op work-life balanced architecture. Ze creëren enerzijds werkplaatsen met respect voor zowel bedrijf, collega’s als het individu en anderzijds zijn ze gekend voor hun herbestemmingsprojecten.

 

Met de KIOSK wilden Cobras en Wever & Ducré een infinity room creëren. Overal waar je kijkt ervaar je een spiegelend effect waardoor de ruimte oneindig lijkt en er een dynamische relatie ontstaat met de voorbijgangers.

 

Wil je een eigen Mirro winnen? Maak een foto van de KIOSK, deel deze met #weverducremirro en misschien ben jij een van de 5 winnaars!